Skip to content

E-commerce procesmanager

Ridderkerk, Zuid-Holland, NederlandMarketing & Communications

Jij maakt Quooker

  • Jij krijgt energie om zelfstandig de optimale customer journey op te zetten
  • Bestaande processen worden verbeterd door jouw nauwkeurige en kritische blik
  • Met jouw analytische vaardigheden test, implementeer en coördineer je nieuwe projecten


Voor onze internationale Quooker webshops zijn wij op zoek naar een E-commerce procesmanager. Jij bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de customer journey en het volledige e-commerce proces. Je initieert activiteiten om de verkoop van artikelen aan de bestaande klantendatabase te stimuleren. Jij bent de schakel tussen de webshop, finance en logistiek.


Jij monitort en analyseert bezoekersstromen en de e-commerce processen en doet voorstellen om deze te verbeteren. Je werkt hiervoor nauw samen met de business analisten. Op basis van jouw analyses formuleer je doelstellingen, waaruit je nieuwe projecten beschrijft, test, implementeert en coördineert.


Je begeleidt projecten om B2C en B2B E-commerce gerelateerde verbeteringsprojecten door te voeren en je zet de webshops op voor nieuwe Quooker-landen. Ook onderhoud je contact met de landenmanagers om E-commerce optimalisaties te bespreken.


 Quooker blijft groeien. Niet alleen qua productportfolio, ook breiden we heel snel uit naar andere landen. We zijn inmiddels actief in 14 landen, van Spanje tot Italië en van Hong Kong tot Israël. Dit houdt in dat onze content continue uitgebreid en aangescherpt moet worden. Vanwege onze internationale groei is een goede beheersing van de Engelse taal noodzakelijk.


Wat mag je van ons verwachten?

  • Een cultuur waar jij centraal staat doordat we waardering & feedback durven uit te spreken zodat je precies weet waar je aan toe bent.
  • Investering in jouw ontwikkeling door opleidingen en maatwerk coaching.
  • Hybride werken en dat betekent 4 dagen in Ridderkerk en 1 dag thuis.
  • Werken met een duurzaam product en het recyclen van oude producten.
  • Elke dag gratis vers fruit en gezonde bites in ons bedrijfsrestaurant.
  • Borrels, uitjes en feesten.
  • Vitaliteitsprogramma en sportvergoeding van €25,- per maand.
  • 27 vakantiedagen en een optie om 10 dagen jaarlijks bij te kopen zodat jij vitaal blijft.


Over jouw team


We zetten de komende jaren in op een verdere groei en kunnen jouw hulp goed gebruiken. De afdeling Marketing & Communications bestaat uit 14 medewerkers op het gebied van trade marketing, consumentencommunicatie, online en design. Het marketing team bestaat uit een Marketing & E-commerce director, Marketing Communications lead, 2 online marketeers, E-commerce analyst, Content marketeer, Trademarketeer, 2 Trademarketing medewerkers en een marketing support.



Werken bij Quooker

Wij zijn de wereld aan het veroveren. De kokendwaterkraan heeft zich ontwikkeld als een onmisbare tool in keukens over de hele wereld. Iedere dag werken wij aan ontwikkeling. Je past goed bij ons als je nieuwsgierig bent, vooruitgang opzoekt en iets wilt bereiken. Bij ons word je de beste versie van jezelf. Jij maakt Quooker.


Elke medewerker draagt op unieke wijze bij aan het succes van Quooker. We doen compleet verschillende dingen, maar vormen samen een geheel. Benieuwd naar hun rol, drijfveren en ambities? Lees hier hun verhalen.

Wat verwachten wij van jou?

  • HBO- of WO-diploma richting marketing
  • Je hebt minimaal 3 jaarwerk ervaring in een soortgelijke rol in de richting van E-commerce procesmanager en/of business analist
  • Je hebt ervaring met het gebruik van software zoals Magento en Salesforce (Service Cloud + Marketing Cloud)
  • Je hebt een hands-on mentaliteit, daadkrachtig en een positieve werkinstelling
  • Je bent flexibel, zelfstandig en trekt verantwoordelijkheid naar je toe
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Je bent nauwkeurig, goed georganiseerd en kunt taken prioriteren.

of