Skip to content

E-commerce analyst Eileen

Eileen Simon maakt deel uit van het team online marketing. Haar specialisme is e-commerce.

‘Quooker groeit heel hard, maar onze afdeling is eigenlijk nog niet zo heel groot,’ zegt Eileen, die in maart 2020 in dienst gekomen is. ‘Er zijn nu twaalf landen met een eigen Quooker-website, waarvan elf met een eigen webshop. Die webshops zijn nog volop in ontwikkeling en ik merk dat mijn expertise heel erg welkom is. Klanten kunnen hun Quooker online registreren en er producten bestellen en retourneren. Het is mijn taak om dat allemaal zo soepel mogelijk te laten werken. Ik ben continu bezig met de vraag: hoe kunnen we de customer journey verbeteren?’

Eileen studeerde Small business and retail management en startte haar carrière in 2016 bij een kledinglabel. De webshop en de klantenservice waren haar kindjes. ‘Ik merk dat ik de ervaring die ik daar heb opgedaan, heel goed kan inzetten bij Quooker. Daarnaast voel ik dat er bij Quooker nog ongelofelijk veel te innoveren valt. Het bedrijf groeit heel hard, waardoor de noodzaak om de processen te optimaliseren hoog is. Waar eerst tientallen retouren per week binnen kwamen, zijn dat er nu vele honderden en dat zullen er alleen maar meer worden.’

‘Eerst was de webshop ‘iets voor erbij’,’ zegt Eileen. ‘Nu ziet iedereen in dat we hier veel meer op moeten inzetten. Dat maakt dat mijn werk steeds belangrijker wordt. Ik merk dat mijn collega’s heel erg open staan voor nieuwe ideeën. Daardoor heb ik het gevoel dat ik echt iets kan bijdragen. Ik ga regelmatig naar vakdagen en seminars, waar ik heel veel nieuwe inspiratie opdoe. De verantwoordelijkheid, in combinatie met de vrijheid en de uitdaging, maakt dat ik echt dolblij ben met deze baan. Ik denk dat we zullen toegroeien naar een aparte afdeling voor e-commerce. Het lijkt me geweldig om die met het team op te mogen zetten.’