Nog vóór half zeven ’s ochtends stapt Kemal in zijn auto naar Ridderkerk. Bij Quooker aangekomen doet hij eerst een bakkie en praat hij bij met collega’s. Dan pakt hij zijn spullen om om klokslag zeven uur in een van de service bussen weg te rijden, op weg naar de eerste klant van de dag. ‘Ik doe voornamelijk reparaties en onderhoudswerk. Het installeren van nieuwe Quookers komt veel minder vaak voor omdat de keukenzaken dat vaak al voor ons doen.' Om als service monteur aan de slag te kunnen moet je handig zijn. ‘Maar,’ zegt Kemal. ‘Sociale vaardigheden zijn ook belangrijk. Als een klant niet blij is, omdat er een probleem is met zijn Quooker, moet je daar goed mee omgaan. Zelf ben ik iemand die graag praat. Meestal begin ik over de keuken. Vaak wordt het vanzelf gezellig. Het is mijn doel dat de klant weer glimlacht als ik de deur uitstap.’
Op de vraag of zijn werk zwaar is, lacht Kemal: ‘Hiervoor werkte ik in de koeltechniek. Ik zat voornamelijk op daken en in kruipruimtes, was altijd aan het sjouwen. Tijdens zogenaamde storingsdiensten, zelfs in de weekends. Daarbij vergeleken is het werk voor Quooker heel relaxed. In het weekend wordt niet gewerkt. Dan heb ik tijd voor mijn familie en een potje voetbal, en zo heb ik het graag.’