Overslaan naar content

Zo bereidt Quooker zich voor op (vak)beurzen 

Per jaar staan we op tientallen vak- en consumentenbeurzen met een Quooker-stand. Zowel in Nederland als in het buitenland. De voorbereiding ervan vraagt heel wat inspanning, van meerdere afdelingen.  

Eurocucina 2024

‘Buitenlandse bezoekers reageren vaak flabbergasted.’

Bij Quooker willen we niets liever dan iedereen vertellen over ‘de kraan die alles kan’, wereldwijd. Beurzen bieden een goede gelegenheid om onze producten aan een breed (vak)publiek te presenteren en demonstreren. Dus doen we er tussen de tien en twintig per jaar. Dat vraagt een hoop inspanning, van meerdere afdelingen. Onze marketeer Wiresh Kanhai is de spin in het web. Op dit moment bereidt hij zich voor op de Eurocucina, de internationale keukenvakbeurs in Italië. 

Nieuwe chique stand 

 ‘Eurococina is een belangrijke beurs voor Quooker, omdat het een grote beurs is waar dealers uit de hele wereld rondlopen,’ vertelt Wiresh, die al drie jaar werkzaam is op de marketingafdeling van Quooker. ‘Het is dé plek om productinnovaties aan de vakwereld te presenteren,’ vertelt hij. ‘Voor de komende editie hebben we een nieuwe, chique stand laten ontwerpen. Met losse meubelstukken, die we in verschillende opstellingen aan elkaar kunnen koppelen, makkelijk kunnen vervoeren en later kunnen hergebruiken.’

Nieuwsgierige bezoekers 

Voor elke beurs gaat Wiresh met de standbouwer en de ontwerpstudio om de tafel en kijken ze of de bestaande presentatie aangepast moet worden. Een installatiebeurs vraagt om een andere benadering dan een consumentenbeurs. Ook maakt het uit of de beurs ín of buiten Nederland plaatsvindt. ‘De Nederlandse consument kent Quooker al. Die overtuigen we door de voordelen te benoemen: het gemak dat een Quooker brengt, hoeveel water, energie en ruimte hij bespaart en hoe veilig hij is. Op buitenlandse beurzen hebben bezoekers vaak nog nooit van Quooker gehoord. Kokend water uit de kraan, hoe dan? Ze zijn vaak helemaal flabbergasted.’ 

De voorbereidingen 

Bij de voorbereiding van de beurzen, zijn tal van afdelingen binnen Quooker betrokken. In het geval van beurzen in het buitenland, stemt Wiresh de wensen af met de betreffende landenmanager. Hij bespreekt met Marketing wat de hoofdboodschap wordt. Brieft de ontwerpstudio over promotiemateriaal. Regelt het transport en stuurt een op- en afbouwteam aan.  En dan moet de beurs zelf nog beginnen, waarbij het salesteam soms wel vijf tot zes dagen op de benen moet staan. ‘Dat is het leukste onderdeel,’ zegt Wiresh, ‘omdat je tijdens de beurs directe reacties van je doelgroep krijgt. Bij de Quookerstand is het altijd druk, want de stoom en het gesis van onze kranen lokken mensen naar onze stand. Je hoort dealers zeggen dat ze alléén nog maar met Quooker werken, omdat ze het de best werkende kokendwaterkraan op de markt vinden. Dat maakt het werk zo leuk, al die ontmoetingen geven zoveel energie!’ 

Geplaatst op 01-05-2024

Alle Marketing & Communication vacatures

Marketing & Communications
2

Dit vind je misschien ook leuk:

Wat hebben veel Quooker-collega’s toch met oude auto’s?

Als manager van onze machinebouw in Bladel, is Paul Leemans de hele dag bezig met techniek...

Steven Van Tichelen landenmanager Quooker België

Steven Van Tichelen is landenmanager voor Quooker België

Wereldwijd is Quooker in zestien landen actief. Veel van die landen hebben een eigen kantoor, team...

Aan deze innovaties werken de zestig R&D-specialisten van Quooker

Nieuwe finishes voor onze kranen, nog duurzamere onderdelen...

Onze vacatures

Kom werken bij Quooker en bouw mee aan ons snel groeiende succes. Van productie tot logistiek, en van facilities tot IT, er is altijd een vacature die bij jou past.