Business analyst - service domein
- Ridderkerk, Zuid-Holland, Nederland
- BI&IM
Jij maakt Quooker
Met jouw analytische blik op de bedrijfsprocessen initieer en implementeer je verbetervoorstellen.
Met jouw ondernemende houding begeleid je digitaliseringsprojecten van A tot Z.
Door jouw heldere communicatie en goed onderbouwde argumenten weet jij zaken voor elkaar te krijgen bij jouw stakeholders.

Drijf jij de digitale transformatie binnen de serviceafdeling van Quooker vooruit en ben je gericht op de toekomst?
Als Business analyst ben je de strategische kracht achter de ontwikkeling en implementatie van geavanceerde IT-oplossingen die onze internationale serviceprocessen naar een hoger niveau tillen.
In deze rol werk je nauw samen met de International service director, die als eindverantwoordelijke jouw initiatieven ondersteunt en richting geeft, en de (International) Service Process Coordinator, die eenduidige serviceprocessen borgt en operationele projecten in de landen faciliteert. Naast de Service process coordinator die zich primair richt op de operationele aspecten en de succesvolle (door)uitrol van bestaande oplossingen, ben jij de visionair die nieuwe digitale mogelijkheden verkent en implementeert.
Je analyseert complexe bedrijfsprocessen met een scherp oog voor digitale innovatie en vertaalt functionele wensen van de internationale serviceorganisatie – die onder andere door de (International) Service process coordinator worden verzameld – naar vernieuwende IT-oplossingen. Dankzij de focus van de Service process coordinator op de operationele uitvoering, krijg jij de ruimte om je te concentreren op de doorontwikkeling van ons SalesForce platform en de integratie van cutting-edge technologieën zoals Artificial Intelligence (AI) om onze service verder te optimaliseren. Dit doe je in nauwe afstemming met de strategische visie van de International service director.
In deze dynamische rol ben je verantwoordelijk voor het gehele traject van concept tot implementatie van deze innovatieve projecten. Je initieert en leidt projecten gericht op de ontwikkeling en integratie van nieuwe software, significante verbeteringen aan bestaande systemen (waaronder SalesForce) en de creatie van geavanceerde datagedreven inzichten door middel van dashboards en rapportages (potentieel AI-gedreven analyses). Je werkt nauw samen met externe partners en de Data/BI specialisten om de meest effectieve en toekomstbestendige tools en oplossingen te realiseren.
Jouw primaire focus ligt op het stimuleren van innovatie door de slimme combinatie van procesoptimalisatie, geavanceerde data-analyse en state-of-the-art IT-toepassingen. Je bouwt en beheert de backlog van meer strategische en innovatieve requirements, waarbij je prioriteiten stelt vanuit een internationaal en toekomstgericht perspectief. Of het nu gaat om de implementatie van AI-gedreven voorspellende analyses in SalesForce of de ontwikkeling van een compleet nieuw digitaal serviceplatform, jij bent degene die de strategische digitale stappen vooruit initieert en begeleidt.
Jouw verantwoordelijkheden in het kort:
Analyseert serviceprocessen & identificeert (strategische) kansen voor digitale innovatie in serviceprocessen, in lijn met de visie van de International service director (o.a. SalesForce, AI).
Vertaalt strategische ambities & functionele wensen (o.a. via service process coordinator) naar innovatieve IT-oplossingen.
Beheert en prioriteert strategische, innovatieve requirements.
Leidt projecten voor nieuwe/verbeterde IT-systemen (incl. SalesForce & AI), en daarmee verantwoordelijk voor succesvolle oplevering van innovatieve IT & data projecten van begin tot eind.
Ontwikkelt geavanceerde dashboards voor service (potentieel met AI-gedreven data-inzichten).
Wat mag je van ons verwachten?
Een cultuur waar jij centraal staat doordat we waardering & feedback durven uit te spreken zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Investering in jouw ontwikkeling door opleidingen en maatwerk coaching.
Hybride werken en dat betekent 4 dagen in Ridderkerk en 1 dag thuis.
Werken met een duurzaam product en het recyclen van oude producten.
Elke dag gratis vers fruit en gezonde bites in ons bedrijfsrestaurant.
Vitaliteitsprogramma en sportvergoeding van € 25,- per maand.
27 vakantiedagen en een optie om 10 dagen jaarlijks bij te kopen zodat jij vitaal blijft.
Over jouw team
Het BIIM-team bestaat uit een manager Business Intelligence & Information Management, meerdere Business Analisten, een Proces analyst en een BI/Data specialist. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor de digitale transformatie van Quooker en een gedegen inrichting van het data landschap & -processen. Het team werkt nauw samen met de IT-afdeling, interne stakeholders en externe partners.
De focus van het team zal liggen op het gebied van verbetering van de informatievoorziening binnen de Quooker processen, zodat we waardevolle inzichten kunnen creëren met als doel betere besluitvorming op basis van betrouwbare gegevens, verbeterde operationele efficiëntie / lagere kosten, verhoogde klanttevredenheid door gepersonaliseerde ervaringen, en risicobeheer.

Werken bij Quooker
Quooker is op missie om de wereld te veroveren! We zijn vastberaden deze missie te laten slagen. Die vastberadenheid bevindt zich al in ons DNA sinds 1970: toen Henri Peteri de eerste kokendwaterkraan uitvond. Zijn idee moest en zou een succes worden. En dat lukte. Je past dus goed bij ons als je een aanpakker bent en doorzettingsvermogen hebt.
De kraan die alles kan heeft zich ontwikkeld als een onmisbare tool in de keuken. Door onze ambitie om innovatief en orgineel te blijven, voorziet de kraan vandaag de dag niet alleen in 100°C kokend water maar ook in gekoeld én bruisend water.
We bedenken, produceren en verzenden de kraan hier, vanuit Nederland. Alles onder één dak. We zijn graag onafhankelijk, houden van korte lijnen en varen onze eigen koers. Ieder van onze collega's draagt op unieke wijze bij aan het succes. Ze doen compleet verschillende dingen, maar vormen samen een geheel. Benieuwd naar hun rol, drijfveren en ambities? Hier lees je hun verhalen.
De Quooker kraan is uitgevonden om ons dagelijks leven, maar ook het milieu te dienen. Makkelijk voor de mens, vriendelijk voor de planeet. We kennen onze verantwoordelijkheid en nemen deze ook.
Wat verwachten wij van jou?
Je hebt een afgeronde HBO of WO-opleiding in de richting van Business Information Management, Digital Business, Business Analytics & Management;
Je hebt ervaring met serviceprocessen binnen een B2B en/of B2C omgeving;
Je bent communicatief sterk en beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
Je hebt een hands-on mentaliteit;
Je werkt zelfstandig, trekt verantwoordelijkheid naar je toe en durft beslissingen te nemen;
Je hebt sterke analytische en communicatieve vaardigheden;
Ervaring in een omgeving met internationale verschillen qua regelgeving, behoeftes en aandachtspunten is een pré.
Details
- Ridderkerk, Zuid-Holland, Nederland
of
Bedankt voor jouw sollicitatie
Houd je inbox goed in de gaten! Je krijgt daar een bevestiging van jouw sollicitatie. Wil je alvast meer weten over Quooker? Dat kan! Klik dan hier:
Jouw droombaan in je inbox?
Blijf altijd op de hoogte van vacatures die bij jou passen. Ontvang persoonlijke job alerts en mis geen enkele vacature!